Cina cu praz

Salu!

De cateva zile tot trage de mine un praz de pe taraba din piata sa-l iau acasa. Suflet mare cum sunt, azi i-am facut pe plac. L-as fi alaturat cu ceva dulce-iute, asa ca am facut umplutura de aur.

Au intrat :

1 praz gros

o mana de seminte de floarea soarelui

3 rosii cherry

usturoi(2-3 catei)

ulei presat la rece

3 curmale

Am golit cateva bucati de praz si le-am umplut cu o pasta facuta din seminte, rosii, usturoi, apa si curmale.

 

 

 

 

 

 

 

 

Am pus langa o salata verde.

Tot zic de ulei de masline presat la rece si as vrea sa istorisesc cum il folosesc. Cel din supermarket  ma lasa rece, iau intotdeauna de la magazinele grecesti care sunt pe langa orice piata(Matache, Obor), asa pot sa il gust si sa aleg. Dupa ce ajung cu el acasa, il pun in mai multe sticle mai mici si incep sa stau de vorba cu ele..asa, ca la un interviu, ca sa-mi dau seama ce cariera o sa aiba fiecare. In unele pun rozmarin, in unele ardei iute, in unele usturoi, in unele scortisoara. Si dupa o saptamana iese o minune care imbie salatele.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pofta buna!

6 responses to this post.

  1. Azi dupamasa am citit acest articol,iar in seara asta chiar vreau sa fac mancarea asta:).
    Cu mici abateri non dizidente de data asta ci din motive alternative:
    nu am rosii cherry,am rosii mai micute italienesti,nu am curmale dar am ceva quinoia si aia trebuie sa o fierb putin la aburi,si pun din aia un pic.in rest usturoi ,seminte da si in loc ulei de floarea soarelui am cel mai bun ulei care e cel mai sanatos uleiul Aida.
    voi comunica cum au iesit.:)
    Imi trebuie ceva usor la seara ca sa nu ma ingras.

    P.S :de cand Ligia Pop a declarat ca :in toate fructele uscate se pune zahar alb de atunci nu mai iau ca nu am incredere..desi imi lipsesc curmalele,stafidele,smochinele..

    Răspunde

    • Succes!
      Sa ne spui cum a iesit. Nu folosesc curmale deshidratate, am uitat sa spun. Si nu am folosit ulei de floarea soarelui, ci de masline. Direct de la sursa din Spania.

      Răspunde

  2. Eu am observat in viata ca daca rad de cineva ,mai devreme sau mai tarziu patesc ca omul de care am ras…Tin minte ca acum vreo trei luni,a fost la mine un prieten vegetarian,si am facut niste sarmale raw cu miez de nuca si hrisca-noi nu sarbatorim dar ne a ramas ca obicei sarmalele,vegane binenteles-.Si cand l am servit ,foile de varza find raw…se rupeau greu si trebuia sa le rupa cu dinti si mana zicand:”mai ..nu se taie astea..eu efectiv ca in evul mediu trebuie sa le rup..”si eu am ras tare de ce a zis.din pacate sarmalele nu le am putut manca deoarece:eu nu suport hrisca ,nu imi place gustul,si am pus prea multa si..decat sa ramana pe noi ,eu nu arunc nimic asa ca am dus la padure la mistreti portia.
    Ei acum cu prazul umplut:la fel am mancat ca in evul mediu si spun de ce:am umplut cu pasta de rosii si nefind ceva tare care sa indese umplutura,aceasta iesea pe alta parte a tevii de praz asa ca am inventat pe moment ceva:cu un deget am astupat o parte din teava si cealalta parte am luat o in gura si asa in pozitia asta trebuia sa tai in doua teava sa imi incapa in gura.
    In concluzie:gustul era bun,erau niste rosii foarte gustoase si merg bine cu praz,dar ce ar fi ca:sa taiem cubulete rosiile nu pasta pentru ca sa putem indesa in teava sa nu curga afara si asta in lipsa:curmalelor,ca aici era baiul:nu avea ce sa intareasca umplutura..eu cred ca impreuna cu curmalele si rozmarinul dau un gust minunat dar..mie nu mi-a iesit chiar cum trebuie.
    Oare de unde fac rost de curmale fara zahar?..

    PS:de acuma stiu de cine sa rad sa patesc ca el/ea…sa vad iese ceva..?..

    Răspunde

  3. pai acuma vad eu ce am gresit inca….am facut tevile de praz prea lungi…trebuiesc scurte sa nu le mai trebuieasca sa le tai..

    …data viitoare..

    Răspunde

    • Salu!
      Nu am pus rozmarin in mancarea de ma sus. Curmale fara zahar gasesti peste tot. Poti taia bucatile de praz cu cutitul daca ai apucat sa le faci prea lungi. Poti incerca sa faci umplutura cu avocado si rosii, usturoi, restul de la praz taiate marunt.

      Răspunde

      • Salut,

        buna ideie cu avocado :).

        merci.Data viitoare incerc.

        La rozmarin m-am referit la faptul ca uleiul il mai aromatizezi cu rozmarin cum scrii sus.

Lasă un răspuns

